Algemene voorwaarden

Attestify

De Algemene voorwaarden van Attestify

  1. Voorwerp en toepassingsgebied

Deze algemene voorwaarden beheersen de contractuele relatie tussen enerzijds de fysieke of rechtspersoon die de diensten bij LB Experts BV – Attestify bestelt, in eigen naam of voor rekening van derden, zowel voor professionele als privédoeleinden (hierna “de Klant” genoemd) en anderzijds LB Experts BV met commerciële benaming ‘’Attestify’’ (met maatschappelijke zetel te Maria Rosseelsstraat 20, 9111 Belsele- KBO 1011.153.932, hierna “Attestify” genoemd) of desgevallend enige andere rechtspersoon die in de plaats zou treden van Attestify.

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die wordt geplaatst. Enkel deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de bestelling van diensten bij Attestify. Deze algemene voorwaarden kunnen op elk ogenblik aangepast worden. De voorwaarden die van toepassing zijn op het ogenblik van een bestelling blijven echter van toepassing op de uitvoering van die diensten, tot aan de volgende bestelling die de Klant plaatst.

  1. Algemene bepalingen & definities

2.1 De onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing voor elk geplaatste aanvraag van dienstverlening(en) bij Attestify. De onderhavige algemene voorwaarden omvatten alle hierna opgesomde teksten, alsook alle bijzondere clausules die uitdrukkelijk worden vermeld op de website www.Attestify.be, op het online bestelformulier en op de offertes, facturen, etc. In geval van tegenstrijdigheid als gevolg van een onjuiste interpretatie van deze algemene en bijzondere voorwaarden van dienstverlening, wordt tussen de partijen uitdrukkelijk overeengekomen dat alleen deze hieronder uiteengezette algemene voorwaarden voorrang hebben en de verplichtingen van de partijen overheersen. Attestify behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen.

2.2 De “Klant” wordt hierna gedefinieerd als een particuliere of professionele consument die een bestelling plaatst, wijzigt, afrondt of annuleert als opdrachtgever of als vertegenwoordiger van een derde, en die rechtstreeks of onrechtstreeks voordeel haalt uit de door Attestify geleverde diensten. De rechtstreekse en/of onrechtstreekse “klant” zal hoofdelijk aansprakelijk zijn en zich ten opzichte van Attestify verbinden, hetzij als opdrachtgever, hetzij als vertegenwoordiger van de opdrachtgever op subsidiaire basis. Hij mag in geen geval gebruik maken van wettelijke of feitelijke uitzonderingen die voortvloeien uit een mandaat of volmacht van een derde om de uitvoering van zijn verplichtingen tegenover Attestify uit te stellen, op te schorten, te wijzigen of te stoppen. De algemene dienstverleningsvoorwaarden zullen derhalve van toepassing zijn op alle diensten.

2.3 Attestify-diensten worden uitsluitend op het Belgisch grondgebied gepresteerd. Attestify kan enkel een dienstverleningsopdracht van zijn Klant aanvaarden indien deze betrekking heeft op een uit te voeren opdracht op het Belgisch grondgebied. De Klant zal het feit dat hij de door Attestify gekozen taal (tenzij uitzondering, is dit de Nederlandse taal) niet voldoende beheerst, niet kunnen inroepen om de niet-toepasselijkheid van één of meerdere voorwaarden in te roepen.

2.4 Bij gebrek aan schriftelijke bewijzen, wordt de klant altijd verondersteld de dienstverleningen van Attestify in zijn eigen naam, voor zijn eigen persoon te hebben besteld.

  1. Afsluiten van het contract op afstand

3.1 De diensten en de beschrijving ervan, die raadpleegbaar zijn op de website www.Attestify.be of die meegedeeld zijn door enig ander communicatiemiddel, binden Attestify niet en vormen geen aanbod in de burgerrechtelijke zin van het woord. Bijgevolg volstaat het niet om een aanvraagdocument van Attestify diensten in te vullen om een contract af te sluiten dat op dergelijke diensten betrekking heeft. Het dienstencontract wordt afgesloten wanneer de bestelling schriftelijk of mondeling door een vertegenwoordiger van Attestify wordt bevestigd.  Attestify of de verkoper behouden zich het recht voor om bijkomende inlichtingen te vragen en – bij afwezigheid daarvan – de uitvoering van de bestelling te weigeren.

3.2 De consument, d.w.z. elke natuurlijke persoon die Attestify diensten bestelt voor niet-beroepsmatige doeleinden, door middel van communicatie op afstand (website, telefonisch, postorder, enz.), heeft het recht aan Attestify (of aan de door Attestify aangeduide verkoper) mee te delen dat hij/zij afziet van de bestelling, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op het sluiten van het dienstencontract. Om de overeenkomst te herroepen, moet de consument het modelformulier voor herroeping gebruiken dat beschikbaar is op de website van Attestify, of een andere ondubbelzinnige verklaring afleggen waarin hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen kenbaar maakt. De mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht moet vóór het verstrijken van de in de eerste alinea bedoelde termijn van 14 dagen worden toegezonden. Het is raadzaam de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht per aangetekende brief te zenden aan het adres van de in artikel 1 van deze algemene voorwaarden genoemde vestigingsplaats. De consument heeft niet het recht om van de koop af te zien indien, met instemming van de consument of op verzoek van de consument, met de uitvoering van de serviceovereenkomst is begonnen vóór het einde van de termijn van 14 dagen te rekenen vanaf de dag volgend op het sluiten van de serviceovereenkomst, met dien verstande dat de aanwezigheid van een medewerker van Attestify of van de verkoper op de voor de service op verzoek van de consument vastgestelde dag, geldt als de aanvang van de uitvoering met instemming van de consument. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal Attestify het volledige door de consument betaalde bedrag terugbetalen binnen 14 dagen na de herroeping door de consument.

  1. Uitvoeringsmodaliteiten

4.1. De datum van uitvoering van de Attestify diensten zal telefonisch, per brief of per e-mail aan de Opdrachtgever worden bevestigd, rekening houdend met de door de Opdrachtgever bij de bestelling opgegeven beschikbaarheid. De Klant kan de aldus vastgestelde datum wijzigen, overeenkomstig de voorwaarden die in de bevestigingsbrief/e-mail zijn vermeld door te bellen naar het nummer dat is vermeld in de brief/e-mail die aan de Klant is verzonden, op voorwaarde dat de Klant de kosten en wijzigingen van de kosten die verband houden met deze wijziging van de datum voor zijn rekening neemt.

4.2 De vervulling van alle hierna omschreven verplichtingen in hoofde van de Klant vormt op ieder ogenblik een noodzakelijke voorwaarde voor de uitvoering van de prestaties door Attestify. Bij iedere niet-naleving van één of meerdere hierna omschreven verplichtingen, kan Attestify hetzij afzien van de uitvoering van de opdracht, hetzij deze opdracht uitvoeren mits bijkomende prestaties, die afzonderlijk zullen aangerekend worden.

4.3 De Klant dient schriftelijk en tijdig, dit is minstens 48 uur op voorhand (zaterdag, zondag en officiële feestdagen niet meegerekend) volledige en duidelijke instructies, mededelingen, technische en/of administratieve inlichtingen met betrekking tot een opdracht aan Attestify te bezorgen, zodat het werk correct kan voorbereid worden.
Als informatieverstrekker staat enkel de Klant in voor de juistheid en volledigheid van alle instructies en mededelingen. Hij zal Attestify vooraf in kennis stellen van alle gekende, reële of mogelijke gevaren in verband met de opdracht.

4.4 De Klant dient ervoor te zorgen dat het personeel van Attestify de beschikking krijgt over alle toelatingen noodzakelijk tot het betreden van de plaats van uitvoering van de opdracht en moet alle noodzakelijke stappen ondernemen om obstakels voor of onderbrekingen in verband met de uitvoering van de diensten te voorkomen of weg te nemen, en dat indien nodig er een afgevaardigde van de Klant ter plaatse aanwezig is die de nodige toegangen verschaft. Het meegedeelde tijdstip van aanvang van een plaats bezoek is indicatief.

Door overmacht kan een vertegenwoordiger van Attestify steeds later zijn dan voorzien. Indien de Klant of de vertegenwoordiger van de Klant de locatie van de opdracht verlaat of wanneer de vertegenwoordiger van Attestify langer dan 30 minuten moet wachten om zijn opdracht te kunnen starten, is de klant verplicht een schadevergoeding te betalen zoals voorzien in de algemene voorwaarden.

4.5 De prestaties worden slechts uitgevoerd in omgevingsvoorwaarden die verenigbaar zijn met een goede uitvoering van de opdracht, in het bijzonder qua temperatuur, verlichting, bescherming tegen weersinvloeden, en arbeidsveiligheid en -hygiëne in het algemeen. De Klant dient op regelmatige en doeltreffende wijze de controles te verzekeren die te zijnen laste zijn.

4.6 Voor de uitvoering van de op afstand gesloten dienstenovereenkomst wordt elke bestelde dienst geacht te zijn begonnen met de uitvoering op de dag die voor de uitvoering ervan is vastgesteld om 00.00 uur. De verplaatsing van de Attestify medewerker die met de uitvoering van de opdracht is belast, vormt een element van de uitvoering van de dienst als zodanig. Bijgevolg kan, niettegenstaande artikel 3.2 hierboven, geen geldig herroepingsrecht worden uitgeoefend voor een dienst die is gepland binnen 14 dagen of minder na de sluiting van de overeenkomst.

4.7 Attestify kan de uitvoering van de aangeboden diensten aan derden toevertrouwen.

  1. Certificaten, verslagen en rapporten

5.1 De verslagen, rapporten of certificaten (hierna “Verslagen” genoemd) worden opgesteld in naam en voor rekening van de Klant, zelfs wanneer deze heeft verklaard dat hij voor rekening van een derde optreedt. De Klant aanvaardt uitdrukkelijk dat deze verslagen enkel de feiten weergeven zoals opgetekend door Attestify op het ogenblik van de interventie zelf en binnen de grenzen van de ontvangen instructies. 

5.2 De Verslagen worden opgesteld en opgestuurd in één enkel exemplaar. De Verslagen worden opgestuurd per post en/of e-mail en nadat de Klant de diensten volledig (hoofdsom, intresten en kosten) heeft betaald.

5.3 De Verslagen moeten steeds in hun geheel en in de context ervan worden voorgelegd en/of vermeld. Attestify is niet verplicht om te verwijzen naar of verslag uit te brengen over feiten of omstandigheden die vallen buiten de ontvangen instructies of de toegepaste alternatieve parameters.

5.4 Attestify  neemt geen enkele aansprakelijkheid op zich voor de bewaring van het Verslag. Het is bijgevolg de verantwoordelijkheid van de Klant om het Verslag te bewaren, overeenkomstig het onderstaande artikel “Eigendomsoverdracht”. Behoudens in geval van wettelijke verplichting of van een verplichting die uit een accreditatie volgt, dient Attestify na het verstrijken van de termijn van 36 maanden nadat het origineel is verstuurd, geen nieuwe kopie van een Verslag te bezorgen aan de Klant.

  1. Aansprakelijkheid

6.1 De verplichtingen van de werknemers van Attestify zijn beperkt tot de verplichtingen die worden opgelegd door de regelgeving die van toepassing is op bevoegde personen. De werknemers van Attestify kunnen niet aansprakelijk worden gesteld indien zij hun diensten hebben verricht in overeenstemming met de voorschriften. Bovendien aanvaardt Attestify geen enkele aansprakelijkheid voor de keuring of certificatie van haar medewerkers.

6.2 De uitvoering van Attestify diensten heeft enkel betrekking op de zichtbare en bereikbare elementen van de te controleren toestellen, uitrustingen, gebouwen of installaties.

6.3 Elke klacht of beroep moet schriftelijk worden ingediend via het adres klachten@Attestify.be en dit binnen de kortst mogelijke tijd na het einde van de inspectiediensten of na het afleveren van het rapport. Indien binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht of het beroep blijkt dat de medewerker van Attestify hun verplichtingen niet zijn nagekomen, zal Attestify op eigen kosten een nieuwe opdracht uitvoeren om de Attestify diensten die het voorwerp uitmaken van de klacht of het beroep te leveren.

Bij gebreke hiervan en na 30 dagen wordt geen enkele klacht of wijziging aanvaard.

6.4 De medewerkers van Attestify kunnen enkel aansprakelijk gesteld worden ten opzichte van de Klant voor hun bedrog of zware fout of die van hun werknemers. Ten aanzien van de Klant die consument is, kunnen de medewerkers van Attestify enkel aansprakelijk gesteld worden voor hun bedrog of zware fout of die van hun aangestelde of mandatarissen, alsook voor de niet-uitvoering van een verplichting die bestaat uit één van de voornaamste prestaties van het dienstencontract, met uitzondering van overmacht. In ieder geval blijven de algemene regels inzake burgerlijke aansprakelijkheid volledig van toepassing, met name in geval van gedeelde of gezamenlijke aansprakelijkheid. De totale aansprakelijkheid van de medewerkers van Attestify ten opzichte van de Klant voor verlies, schade of kosten, van welke aard en oorsprong ook – behalve in geval van overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt aan de Klant die een consument is – zal, voor elke gebeurtenis of reeks van samenhangende gebeurtenissen, beperkt zijn tot een bedrag gelijk aan de prijs (exclusief BTW) betaald aan Attestify in het kader van het uit te voeren dienst, waarvan de niet-uitvoering alleen de schade heeft veroorzaakt.

6.5. Onder voorbehoud van het 1ste lid, draagt Attestify geen enkele aansprakelijkheid tegenover de Klant of derden:

  1. a) ingeval van verlies, schade of uitgaven die voortvloeien uit:

– het feit dat de Klant zich niet heeft gehouden aan eender welke van zijn verplichtingen die in deze algemene voorwaarden of in het dienstencontract zijn beschreven; of uit

– elk onjuist resultaat, verslag of attest dat volgt uit een onduidelijke, foute, onvolledige, dubbelzinnige of valse informatie die aan de Attestify of aan een van haar aangestelden is bezorgd;

  1. b) in geval van verlies van winsten, verlies van productie, verlies van activiteiten of kosten die gemaakt worden door een onderbreking van de activiteiten, verlies van inkomsten, verlies van opportuniteiten, verlies van contracten, verlies van verhoopte winst, verlies van gebruik, verlies van cliënteel, of aantasting van de reputatie, het niet realiseren van voortijdige besparingen, kosten of uitgaven die gemaakt zijn om producten terug te roepen, kosten of uitgaven die gemaakt zijn om het verlies te beperken, en het verlies of de schade die voortvloeit uit vorderingen die zijn ingesteld door derden (inclusief, zonder dat dit beperkend is, vorderingen op basis van productaansprakelijkheid) die de Klant zou kunnen lijden;

De klant dient zijn verzekeraars op de hoogte te brengen van de inhoud van dit artikel en erop te letten dat de bewoordingen van dit artikel tegenover hen tegenstelbaar zijn.

6.6. Een vertraging in de uitvoering van de verplichtingen van Attestify of van de verkoper, om welke reden dan ook, geeft de koper geen recht op schadevergoeding en/of interesten. De termijnen, te goeder trouw, vermeld in de bestelling of in de samenvatting ervan, zijn slechts indicatief en vormen geen essentiële voorwaarde van het dienstencontract, tenzij de klant dit bij de bestelling heeft aangegeven en, om Attestify in staat te stellen zich naar behoren te organiseren, hiervan de precieze reden heeft opgegeven.

6.7. De klant aanvaardt dat de professionele tussenpersonen die hij/zij bij het plaatsen van de bestelling informeert, eveneens toegang krijgen tot de controleverslagen. Het document “Privacy” is beschikbaar op www.Attestify.be en vormt een geheel met de Algemene Voorwaarden en de klant erkent dat hij/zij heeft aanvaard dat bovengenoemd document deel uitmaakt van de volledige Algemene Voorwaarden.

  1. Intellectuele eigendom

7.1 Alle intellectuele eigendomsrechten en alle rechten van welke aard dan ook, op het Verslag en op de gegevens die erin staan, blijven de exclusieve eigendom van Attestify, niettegenstaande elke andersluidende bepaling. Door de uitvoering van dit contract verkrijgt de Klant een beperkt gebruiksrecht van het Verslag als dusdanig, voor zijn strikt persoonlijke behoeften, en desgevallend voor de persoonlijke behoeften van elke opvolger zoals de eigenaar of de huurder van het goed, met dien verstande dat alle andere rechten op reproductie, publieke mededeling, verspreiding, het maken van uittreksels of opnieuw gebruiken van het Verslag of van de gegevens die erin staan, uitdrukkelijk voorbehouden worden aan Attestify.
De opdrachtgever geeft Attestify toestemming om alle door haar doorgegeven informatie te gebruiken. Het gebruik van de Informatie kan resulteren tot de reproductie, representatie, aanpassing, verspreiding, in alle vormen.
De inhoud en het gebruik ervan kan op elk moment door de klant worden verwijderd door een eenvoudig verzoek via mail aan volgend adres: info@Attestify.be.

7.2 Alle inhoud gecreëerd tijdens de verschillende aanvragen voor inspectiediensten, expertise, rapporten, en andere beschrijvingen behoren uitsluitend toe aan Attestify. Alle inhoud op het platform van Attestify met inbegrip van tekst, afbeeldingen, logo’s, knoppen, beelden, code, database en pictogrammen, is het intellectuele eigendom van Attestify en wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten, zoals het auteursrecht en door de rechten van de producent van een database.

De vorm van de site en de toepassing ervan (plan, keuze en schikking van de rubrieken, organisatie van de gegevens, …) worden beschermd door het wettelijke regime van het auteursrecht. Attestify verbiedt de extractie en/of het hergebruik van het geheel of een substantieel deel van de inhoud van het platform in termen van kwaliteit of kwantiteit. Attestify verleent hierbij aan de gebruiker van de verschillende platformen, een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en herroepbaar op elk moment zonder reden, om de inhoud te openen, weer te geven en te downloaden met als enig doel het bekijken van de inhoud, en dit, op een enkele computer. De gebruiker mag ook een kopie afdrukken van de inhoud die op het platform wordt weergegeven, uitsluitend voor zijn eigen persoonlijk gebruik, op voorwaarde dat hij de inhoud van het platform op geen enkele manier wijzigt en dat hij alle vermeldingen van auteurschap en herkomst van het platform behoudt. Reproductie is derhalve alleen toegestaan voor privégebruik en privé-kopiëren in de zin van de auteurswetgeving. Sommige namen, onderscheidingstekens en logo’s die voorkomen op de door Attestify aangeboden platformen zijn gedeponeerde handelsmerken of handelsnamen die toebehoren aan Attestify of aan hun respectieve eigenaars. Met uitzondering van uitdrukkelijke toestemming van de eigenaars, waaronder Attestify, is elk gebruik van de namen, handelsmerken en logo’s en/of elk onrechtmatig gebruik van gelijkaardige tekens verboden.

  1. Eigendomsoverdracht

In afwijking van artikel 1583 van het Burgerlijk Wetboek, blijven de Verslagen de uitsluitende eigendom van Attestify totdat de factuur volledig betaald is. Ondanks dit eigendomsvoorbehoud, gaat het risico op verlies of schade over op de Klant zodra deze in het bezit is van de Verslagen.

  1. Prijs en facturatie

9.1 De prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.

9.2 De vermelde prijzen kunnen steeds aangepast worden. Als er een bestelling geplaatst wordt, geldt de prijs die op het ogenblik van de bestelling van toepassing is voor de overeengekomen diensten.

De prijsoffertes van Attestify  zijn tot 1 maand na offertedatum geldig. Alle tussen de Klant en Attestify overeengekomen prijzen zijn slechts geldig tot 31 december van het jaar waarin de overeenkomst werd gesloten, en kunnen telkens per 1 januari van de daaropvolgende jaren worden aangepast.  De gemaakte prijslijsten worden louter als indicatief beschouwd en verbinden Attestify niet, met uitzondering van andersluidende schriftelijke overeenkomst. Zolang de prijsofferte niet is aanvaard, reserveert Attestify zich het recht deze te herzien.

9.3 Ingeval de Klant de aanvaarde opdracht geheel of gedeeltelijk mocht annuleren respectievelijk de overeenkomst eenzijdig geheel of gedeeltelijk verbreken, niet of laattijdig aanwezig was, is hij aan Attestify van rechtswege een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd gelijkstaande met 50% van de prijs met een minimum van 75 euro van alle opgedragen en voorziene prestaties, onverminderd het recht een hogere schadevergoeding te vorderen indien daartoe grond mocht bestaan.

9.4 Wanneer de Klant diensten waarvoor Attestify al werd aangesteld, alsnog door een ander bureau laat uitvoeren, worden deze niet in mindering gebracht van de overeenkomst waarvoor Attestify reeds werd aangesteld.

9.5 Attestify behoudt zich het recht een factuur te herzien of een extra factuur na te sturen, wanneer blijkt dat Klant niet de juiste dienst gekozen heeft volgens het aantal m² vloeroppervlak van de woning waar de dienst voor geboekt werd. Waaruit bijkomstig blijkt dat de uitgevoerde dienst duurder was dan de gekozen dienst. Zal het verschil worden verrekend aan de opdrachtgever.

9.6 Indien de consument, zoals gedefinieerd in artikel 3, uitdrukkelijk heeft verzocht om met de uitvoering te beginnen tijdens de in hetzelfde artikel aangegeven herroepingstermijn, zal Attestify, indien van toepassing, een bedrag factureren dat evenredig is aan de geleverde diensten, inclusief administratieve taken, tot aan het moment van herroeping.

9.7 Reiskosten voor het ophalen en terugbrengen van de sleutels worden gratis verleend tot een maximum van 15 minuten reistijd vanaf het te keuren eigendom. Een bijkomende vaste vergoeding van € 25,- exclusief BTW zal per 20 minuten verplaatsing (langer dan 15 minuten) aan de klant aangerekend worden.

  1. Betalingsvoorwaarden

10.1 De Klant behoudt zich het recht voor om zijn bestelling van dienstverleningen volgens de betalingsmethode die hij onder de hierna vermelde mogelijkheden op www.Attestify.be naar eigen goeddunken heeft gekozen:
(1) Online voorafbetaling bij het maken van afspraken via de website (vóór de uitvoering van de opdracht)
(2) Voorafbetaling per bankoverschrijving (vóór de uitvoering van de opdracht)
(3) Betaling per bankoverschrijving na ontvangst van de factuur
(4) Betaling met cash geld of via een kaartbetalingssysteem.
Facturen dienen uitsluitend aan Attestify in eigen persoon betaald te worden. Bijgevolg kan Attestify op geen enkele wijze aansprakelijk worden gehouden om haar vereffening aan derden te vereisen. Verslagen, rapporten en certificaten zullen pas naar de Klant gestuurd of doorgemaild worden nadat Attestify zijn betaling heeft ontvangen. Attestify behoudt zich het recht voor om het aantal betalingsmethodes te beperken of toe te nemen. Alle desbetreffende relevante informatie over dit onderwerp zal vóór het plaatsen van uw bestelling op de website www.Attestify.be meegedeeld worden.

10.2 In geval van een door een Klant of een door derde ingediende bestelling, hetzij als opdrachtgever hetzij als vertegenwoordiger weigert of niet in staat is om de een of andere reden de factuur te betalen behoudt Attestify zich het recht voor om de derde de betaling van de opgemaakte factuur te eisen gezien dat hij of zij om zijn verplichtingen jegens Attestify dient uit te voeren.

10.3 Bij achterstallige betalingen behoudt Attestify zich het recht voor om haar prestaties zonder aanmaning op te schorten en deze, behoudens andersluidend bericht van de Klant, te hervatten zodra de betaling in orde is.

10.4 Elke weigering om te betalen, om welke reden dan ook, moet uiterlijk vóór het begin van de aanvang van de opdracht meegedeeld worden.  Indien de betaling ter plaatse is voorzien, moet de weigering of onmogelijkheid om te betalen uiterlijk vóór de aanvang van de opdracht, aan Attestify of zijn vertegenwoordiger ter plaatse meegedeeld worden.

10.5 Elke (geheel of gedeeltelijk) onbetaald bedrag zal automatisch, van rechtswege en zonder ingebrekestelling als volgt vermeerderd worden:

– een verplaatsingsvergoeding ter dekking van de verplaatsingen van het personeelslid ten bedrage van € 80;

– alle andere facturen, ook diegene die op de dag van de controle of van de prestatie ter plaatse niet vervallen zijn, worden onmiddellijk opeisbaar;

– een vergoeding van 15% van het verschuldigde bedrag (met een minimum van 75 euro) en 1% intresten per (begonnen) maand, te rekenen vanaf het einde van de betaaltermijn.

10.6 Wanneer het contract voorziet dat de opdracht na ontvangst van de factuur wordt betaald, moet elke weigering om die factuur te betalen binnen de 8 dagen na ontvangst van de factuur worden meegedeeld. In dat geval zal elk bedrag dat op vervaldatum (geheel of gedeeltelijk) onbetaald is, automatisch, van rechtswege en zonder ingebrekestelling als volgt vermeerderd worden:

– alle andere facturen, ook diegene die niet vervallen zijn, worden onmiddellijk opeisbaar;

– een vergoeding van 15% van het verschuldigde bedrag (met een minimum van 75 euro) en 1% intresten per (begonnen) maand, te rekenen vanaf het einde van de betaaltermijn.

10.7  Elke wijziging van de situatie van de klant, zoals de verkoop of de inbreng van het volledige of gedeeltelijke vermogen, overlijden, handelingsonbekwaamheid, betalingsmoeilijkheden of staking van betalingen, vereffening van de goederen, gerechtelijke regeling, voorlopige opschorting van vervolgingen, concordaat, faillissement of enige andere gelijkaardige procedure, de ontbinding of de verandering van rechtsvorm, zelfs na de gedeeltelijke uitvoering van de contracten of van de bestellingen, leidt tot de toepassing van dezelfde maatregelen als diegene die hierboven zijn voorzien voor niet-betaling.

  1. Overmacht

Indien de Attestify belet zou zijn om een van de diensten waarvoor de overeenkomst werd afgesloten, uit te voeren of te voltooien, omwille van eender welke gebeurtenis, buiten haar wil om, inclusief – zonder dat deze lijst beperkend is – natuurrampen, oorlog, terroristische activiteiten, sociale onrust, het feit dat men geen toestemming, licenties of registraties kan bekomen, ziekte, overlijden of ontslag van de werknemer die met de opdracht belast is, of het feit dat de Klant zijn contractuele verplichtingen niet nakomt, dan zal de Attestify onmiddellijk contact nemen met de Klant om een nieuwe afspraak te maken.
De uitvoering van de overeenkomst zal opgeschort worden tot de datum van de nieuw gemaakte afspraak.

  1. Uitvoeringsvoorwaarden

12.1 Er dient steeds gezorgd te worden voor een veilige toegang tot de te controleren woningen of installaties.

12.2 Onze vertegenwoordigers/ medewerkers van Attestify kunnen mogelijk zelf toestellen bedienen en manipuleren, zonder aanvaarding van enige verantwoordelijkheid.

12.3 Behoudens afwijkingen, vormen visuele inspecties de basis van onze dienstverlening zonder demontage van apparaten en/of toestellen door onze zorgen.

12.4 Behoudens uitdrukkelijk andersluidende overeenkomst mag de vertegenwoordiger van Attestify zich toegang verschaffen tot de te onderzoeken woning en installatie en het onderzoek verrichten zonder de aanwezigheid van de Klant, diens aangestelde of bevoegd geacht persoon.  In de gevallen waarin de vertegenwoordiger van Attestify niet in de mogelijkheid zou worden gesteld het onderzoek uit te voeren, zullen de eraan verbonden kosten door Attestify in rekening worden gebracht.

  1. Toepasbaar recht en regeling van geschillen

Voor elk geschil over de geldigheid, de interpretatie of de uitvoering van dit document zal een minnelijke regeling gezocht worden. Indien het conflict blijft bestaan, zal het opgelost worden volgens het Belgische recht, uitsluitend door de rechtbanken te gerechtelijk arrondissement Oost-Vlaanderen voor wie de zaak aanhangig zal gemaakt worden door de meest gerede partij; de partijen kiezen bij deze het Nederlands als taal voor de rechtspleging.

  1. Confidentialiteit

Attestify en de Klant zullen alle vertrouwelijke informatie bekomen bij uitvoering van de opdracht strikt vertrouwelijk behandelen en zullen alles in het werk stellen om deze vertrouwelijkheid te handhaven ook na uitvoering van de opdracht.

  1. Rechtsverval

Alle tegen Attestify gerichte vorderingsrechten vervallen door het enkel verloop van drie (3) maanden nadat de gebeurtenis, waarop de vordering steunt, zich heeft voorgedaan.

  1. Varia

Mochten een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig, onwettig, ontoepasbaar verklaard worden, dan zal dit de geldigheid, de wettigheid of de tegenstelbaarheid van de andere bepalingen niet aantasten of verminderen.

  1. Contact

Voor wijzigingen of klachten betreffende de bestelling, kan de klant telefoneren naar het nummer +32 3 239 22 19, mailen naar info@Attestify.be of contact via www.Attestify.be.

Contacteer ons!

Er staat altijd iemand voor je klaar

Bel ons

+3232392219

Vind ons

Maria Rosseelsstraat 20, 9100 Sint-Niklaas

Mail ons

Info@attestify.be

Wilt u meer weten over onze diensten?

Contacteer ons!

Contact | EPC | Asbestattest